We live in the real life - kapitel 2

Förlåt över att allt går så fort men jag suger att börja sånt här. När jag smält in allting så får du en liten förklaring till novellen.
-
Vafan, ska jag göra en duet med Justin Bieber? Jag blev glad för jag kunde få en karriär men jag har inte tyckt om hans musik så värst mycket. Han började skratta och sa åt mig att gå upp på scenen och sjunga en låt av honom och presentera sig.
- Varför? frågade jag
- Så de vet vem jag ska jobba med sen.
Flera stylister och sånt valde kläder och fixade mig och jag fick ett typ glittrig linne och svarta jeans  och en vågig frisyr. Wooaaahah jag har aldrig känt mig så "fin" Jag gick ut ur omklädninsrummet och la upp ett foto på instagram och twittrade att jag snart var uppe på scen.
Jag gick upp på scenen, typ ingen jublade kan man säga.
- Hejsan! Mitt namn är Selena Gomez och jag kan väl säga är den lyckligt lottade tjejen av att göra en duet med Justin Bieber och tänkte sjunga lite för er om ni tycker om mig!
Jag hörde jublande.
- Jag tänkte sjunga In My Head av Jason Derulo!
Låten flöt bra och jag kom faktiskt ihåg låten helt.
Chip hoppade på mig när jag var klar på scenen.
- Hahahhhaa ta det lugnt Chip, sa jag till honom och bärde upp honom.
Jag kan inte fatta att detta faktiskt hände mig. Justin gav mig ett kort när vi skulle träffas och var. Jag ringde snabbt mamma.
- Mamma du vet inte vad som hänt mig!
- Haha vad?
- Jag sjöng på Justins konsert!
- Jag vet det finns redan på twitter och facebook, du kommer få en fin karriär
Vi pratade lite mer innan jag la på och vi gick in till ICA för att köpa lite chips och jag hittade en ask för alla hjärtans dag, och asken var jättegullig. Jag kände mig lite mobbad, jag älskade att ta kort på småaskar och gärna spara dem. Mamma brukade reta mig för det men jag är lite sån.
Chip verkade glad idag för när jag var på scen lekte några med honom och gav honom godis för han hade inget emot att jag stoppade in honom i korgen och vi körde fort. Han verkade vara i sina tankar.
Vi var framme ganska snabbt på typ 20 minuter och ingen människa verkade vaken just nu för alla ljus var släckta, förutom ett ljus från en dataskärm. Jag tog av mig mina skitna converse och min jacka och släppte Chip men först torkade jag hans tassar. Mamma hade stängt av sin data och lagt sig så jag fick göra mina sysslor tystare än vanligt.
Jag satte på min mac och bloggade lite och när jag loggade in på facebook så hade jag flera styckna som velat bli min vän, jag kände ingen så jag nekade nästan alla.
Min bästa vän Linn var inne på fb så jag chattade lite med henne innan jag borstade tänderna och la miig. Jag är inte den typen som är vaken så länge det tycker jag faktist är lite synd, Chip kom in till mitt rum och la sig gott på den andra sidan av min dubbelsäng på kudden. Jag bytte om snabbt till pyamas och la mig på sängen och messade lite innan jag somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0